Beleidsmedewerker Huisvesting en Facilitaire zaken

In Veiligheidsregio Brabant-Noord werken 17 gemeenten samen met haar partners aan crisisbeheersing, de voorbereiding op het bestrijden van rampen en het verhogen van de (fysieke) veiligheid in de regio Brabant-Noord. Brandweer Brabant-Noord is hier als brandweerkorps onderdeel van. De organisatie omvat ruim 950 vrijwilligers en 250 beroepskrachten.

De afdeling Bedrijfsvoering ondersteunt de uitvoering van de primaire processen op de domeinen Personeel & Organisatie, Communicatie, Financiën & Control, Informatisering & Automatisering, Materieel & Huisvesting en Strategische beleidsontwikkeling. Het team Materieel en Huisvesting ondersteunt op het gebied van inkoop, materieel, huisvesting en facilitaire zaken. De organisatie is volop in beweging en de afdeling is vol ambitie om de organisatieontwikkelingen verder vorm te geven.

Een aantal ontwikkelingen binnen het team Materieel en Huisvesting zijn:

  • De realisatie van de visie op huisvesting, waaronder de realisatie van een hoofd- en een nevenlocatie;
  • De overname van het eigendom van 39 kazernes;
  • Verder verbeteren van het bestel- en inkoopproces en het contractbeheer;
  • Materieel op orde, waaronder implementatie van een nieuw Facilitair Management Informatie Systeem (FMIS) en materieelbeheersysteem.

Voor de uitbreiding van het team Materieel en Huisvesting zijn we op zoek naar een:

Beleidsmedewerker Huisvesting en Facilitaire zaken
Standplaats Rosmalen / Den Bosch
28-36 uur per week

 

Wat ga je doen?

  • Je adviseert en ondersteunt op strategisch en tactisch niveau binnen het vakgebied huisvesting en facilitaire zaken;
  • Je neemt initiatief en stelt beleid op. Dit beleid draag je uit om draagvlak te creëren binnen de organisatie;
  • Je geeft verder vorm aan de organisatie van het beheer en onderhoud van de gebouwen;
  • Je draagt bij aan de professionalisering van de facilitaire organisatie;
  • Je volgt ontwikkelingen op het gebied van huisvesting en facilitaire zaken;
  • Je verzamelt, analyseert en interpreteert gegevens en zorgt voor de juiste managementinformatie;
  • Je stelt processen op, monitort deze en stuurt waar nodig bij;
  • Je hebt een belangrijke rol in het voorbereiden, vormgeven en implementeren van (Europese) aanbestedingen op het gebied van huisvesting en facilitaire zaken;
  • Je levert een bijdrage aan de Planning en Control cyclus;
  • Tevens kun je optreden als projectleider bij verbouwingen en nieuwbouwprojecten.

Wat verwachten we van jou?

  • Aantoonbaar HBO werk- en denkniveau;
  • Aantoonbare ervaring met het schrijven van beleids- en adviesstukken;
  • Je bent omgevingssensitief en weet verschillende partijen en belangen te verbinden met elkaar;
  • Ruime ervaring met project- en procesmatig werken;
  • Een zelfstandige, maar niet solistische werkhouding;
  • Flexibel en klantgericht waar mogelijk, doelgericht en duidelijk waar nodig;
  • Communicatief vaardig, zowel mondeling als schriftelijk;
  • Kennis en ervaring met een Facilitair Management Informatie Systeem;
  • Relevante ervaring met huisvesting binnen de Brandweer is een pré.

Wat bieden we jou?

  • Door organisatieontwikkelingen zoals de realisatie van een nieuwe hoofd- en nevenlocatie wordt deze functie tijdelijk opengesteld in de vorm van een payrollcontract tot december 2022. Interne medewerkers behouden hun vaste aanstelling maar hebben na december 2022 geen terugkeergarantie in eigen functie.  
  • De functie is gewaardeerd in functieschaal 11 (Beleidsmedewerker 3B), met een maximum brutosalaris van € 5.067,- per maand (peildatum 1 januari 2020) op basis van een fulltime aanstelling voor 36 uur per week. Afhankelijk van kennis en ervaring wordt je bij start ingeschaald in aanloopschaal 10;
  • Dit salaris wordt in 2020 in twee stappen van 1% verhoogd (per 1 juli en 1 oktober);
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals de mogelijkheid om uren en werklocatie flexibel in te delen, een vrij besteedbaar budget van 17,05% van je salaris (dat je kunt benutten voor extra inkomen, verlofuren of opleidingskosten) en een goede pensioenregeling.
  • We bieden je een leuke functie waarbij veel ruimte is voor eigen inbreng en innovaties.

Nieuwsgierig geworden?
Met vragen over de inhoud van deze functie kun je contact opnemen met Roelof Staal, teamleider Materieel en Huisvesting. Hij is tijdens kantooruren bereikbaar op nummer 06 54374299.

Meer informatie over de procedure en arbeidsvoorwaardelijke aspecten kun je inwinnen bij de P&O adviseur, Jennifer van Heesewijk. Zij is bereikbaar onder nummer 06 39263417.

De vacature is gelijktijdig in- en extern uitgezet. Conform procedure werving en selectie hebben interne medewerkers bij gelijke geschiktheid voorrang op externe kandidaten.

Wil je reageren? Stuur uiterlijk 30 maart je sollicitatiebrief en CV naar Veiligheidsregio Brabant-Noord. Reageren kan via Werken in noordoostbrabant.nl.

Een assessment kan deel uitmaken van de selectieprocedure.

 

 

                                                            

's-Hertogenbosch
Vogelstraat 45
5212 VL 's-Hertogenbosch

Delen