Adviseur Brandweer

Word Adviseur Brandweer bij het LOCC en draag bij aan de multidisciplinaire aanpak van crisisbeheersing

Betreft een detachering voor een periode van 3-4 jaar.

Het Landelijk Operationeel Coördinatiecentrum (LOCC) is een door de Openbare Orde en Veiligheidskolommen (Politie, Brandweer, GHOR, Defensie en Bevolkingszorg) bemenste organisatie die haar taken uitvoert bij (de voorbereiding op) dreigende en acute incidenten, crises en grootschalige evenementen.

Het LOCC maakt deel uit van de NCTV (Directie Veiligheidsregio’s en Crisisbeheersing), is beheersmatig ondergebracht bij de Landelijke Eenheid van de Politie en gehuisvest in Driebergen. Het LOCC bestaat uit het Hoofd LOCC en drie secties: de sectie Informatie, Bijstand en Operaties (IBO), de sectie Planvorming en Advisering (P&A) en de sectie Faciliteiten en Ondersteuning (F&O). 

Je functie

Als adviseur brandweer maak je deel uit van de multidisciplinaire sectie Planvorming en Advisering (P&A). Je werkzaamheden bij P&A richten zich op de kernproducten van deze sectie (bijdragen aan nationale planvorming en producten, analyseren, opstellen van scenario’s en adviezen in het kader van
crisisbeheersing bovenregionaal, nationaal en internationaal). Daarnaast onderhoud je een relevant netwerk, zowel binnen je eigen kolom als daarbuiten in de algemene en functionele keten om ontwikkelingen te volgen, te ondersteunen en verbindingen te leggen. Voorts ben je aanspreekpunt voor een aantal portefeuilles binnen de sectie P&A. Je werkzaamheden kunnen zich voordoen in de verschillende fases van crisisbeheersing (preparatie, respons en nafase). Piket maakt deel uit van je functie.

Je profiel

Je bent een brandweerfunctionaris en hebt affiniteit met grootschalig- en multidisciplinair optreden. Je beschikt over ruime operationele ervaring. Je functioneert op HBO werk- en denkniveau. Je bent minimaal in het bezit van het diploma Officier van Dienst Brandweer.
Je hebt inzicht in het brandweernetwerk en je hebt kennis van de processen van de overige kolommen.

Je beschikt over de volgende competenties:
Analyseren, anticiperen, contact- en klantgerichtheid, flexibiliteit, mondelinge- en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid, omgevingsbewustzijn, resultaatgerichtheid, samenwerken en stressbestendigheid.

Wij bieden

Je huidige rechtspositie is het uitgangspunt gedurende de detachering. De functie biedt mogelijkheden voor persoonlijke en functionele ontwikkeling. De functie is fulltime, 36 uur per week. Je wordt vanuit een vast dienstverband gedetacheerd voor een periode van 3-4 jaar. Het LOCC kent een eigen piketregeling.

Informatie en sollicitatie

Meer informatie over het LOCC: www.nctv.nl/locc. Nadere informatie over de functie bij: mevrouw Kiki Capello, sectiehoofd P&A: 06-15961993 of k.j.capello@nctv.minvenj.nl. Je gemotiveerde sollicitatie en CV ontvangen wij graag voor 9 april 2018. Je brief kun je richten aan het hoofd LOCC, de heer A.W.G.M. Appels: a.w.g.m.appels@nctv.minvenj.nl.

Bijzonderheden

Wij verzoeken je nadrukkelijk om je belangstelling voor deze detachering vooraf te bespreken met je leidinggevende, zodat ingestemd wordt met de eventuele detachering. Relevant voor jouw management is dat de salariskostenvergoeding vanuit het LOCC is gemaximaliseerd (lumpsum) en gebaseerd op het schaalgemiddelde (BBRA 10) inclusief vakantietoeslag, eindejaarsuitkering en werkgeverslasten.

Gezien de taken en samenstelling van het team streeft het LOCC – bij gelijke geschiktheid – naar meer diversiteit. Wij streven er naar de gesprekken te laten plaatsvinden in week 16/17. Wij willen de functie invullen per 01 juli 2018.

LOCC
Hoofdstraat 54
3972 LB Driebergen-Rijsenburg
Wij gebruiken cookies