ICT-Servicedesk medewerker

Wij zoeken een enthousiaste ICT-servicedesk medewerker die onze klanten helpen zo snel als mogelijk weer in de “lucht” te krijgen. Je ziet de servicedesk als een serieus vakgebied en jij bent het aanspreekpunt voor onze klanten bij (ver)storingen en vragen. Dit gebeurt telefonisch, per e-mail, via remote-sessies met de klant en aan de balie. Eenvoudige storingen en vragen handel je zelfstandig af, voor complexere zaken kun je terugvallen op een deskundige backoffice. Daarbij blijf je de voortgang bewaken en houd je de klant op de hoogte.

Naast het menselijke gezicht van de ICT-afdeling ben jij het ITIL-geweten van de Servicedesk. Je bewaakt de ITIL-werkwijze, signaleert trends en publiceert kengetallen die de ICT-dienstverlening aan de organisatie helpen verbeteren.

Functie-inhoud

  • Je bent het primaire aanspreekpunt van de servicedesk voor onze klanten (50%) en bewaakt en ontwikkelt de ITIL-werkwijze (50%);
  • Je registreert meldingen en verzoeken die op verschillende wijzen binnenkomen, op een juiste en volledige wijze (ITIL);
  • Je analyseert storingen en lost deze zoveel mogelijk zelf op binnen de afgesproken termijn;
  • Je bent mede verantwoordelijk voor het maken en bijhouden van gebruikersdocumentatie en het bijhouden van werkinstructies;
  • Je bewaakt de beschikbaarheid en performance van systemen/netwerken op basis van de overeengekomen serviceovereenkomsten;
  • Je doet aanbevelingen van trainingen voor eindgebruikers en voor configuratiemanagement.

Competenties & Functie-eisen
Wij zijn op zoek naar een proactieve collega met goede organisatorische kwaliteiten. Daarnaast verwachten we:

  • Een gedreven ICT professional die beschikt over een afgeronde opleiding op het gebied van automatisering (minimaal MBO niveau 4);
  • Kennis van o.a. cloudoplossingen (SAAS), netwerkomgevingen en Microsoft producten;
  • Klantgericht en flexibel;
  • Aantoonbare kennis en ervaring op het gebied van ITIL;
  • Enkele jaren ervaringen in een soortgelijke helpdeskfunctie mbt telefonisch aannemen en afhandelen van incidenten;
  • In staat om zowel zelfstandig als in teamverband te werken;
  • Goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden in het Nederlands;
  • Affiniteit met en kennis van crisismanagement en rampenbestrijding;
  • Rijbewijs B

Aanstelling
Je wordt in eerste instantie tijdelijk aangesteld voor de duur van één jaar, daarna behoort een vaste aanstelling tot de mogelijkheden. Het salaris voor de functie is, afhankelijk van opleiding en ervaring, vastgesteld op maximaal € 2.986 bruto per maand (schaal 7) bij een fulltime aanstelling van 36 uur per week.

Informatie en Sollicitatie
Meer informatie over onze organisatie vind je op www.vrtwente.nl of brandweertwente.nl.

Voor nadere informatie over deze vacature kun je contact opnemen met Jop Hagreize, teamleider Operationele Informatievoorziening (OIV), telefoon 088 256 8070. Informatie over de procedure kun je verkrijgen bij Louella Inees, adviseur P&O, telefoon 06-22240835.

Je kunt uiterlijk tot en met 3 februari aanstaande solliciteren door hier te klikken. Op het sollicitatieformulier dat zich vervolgens opent kun je jouw persoonlijke gegevens invullen. Je brief, inclusief cv, kun je als bijlage meesturen.

De sollicitatiegesprekken vinden plaats op 14 februari aanstaande.

Enschede Spaansland
Spaansland 20
7543 BG Enschede
088 256 7000
Wij gebruiken cookies