Bewoner gered uit woning in Hengelo

  • Hengelo
  • 05 oktober 2017

Bewoner gered uit woning in Hengelo

Tijdens een keukenbrand in een woning in Hengelo is een bewoner uit de  woning gered. Door adequaat optreden van de meldkamer, de brandweer en een persfotograaf die ter plaatse was is de bewoner veilig uit de woning gekomen. Oorzaak van de brand was een frituurpan op het vuur. De bewoner is door ambulancepersoneel nagekeken en bleek gelukkig ongedeerd.

Op donderdag 5 oktober werd de brandweer rond 14.00 uur gealarmeerd voor een brand in een woning aan de Aart van der Leeuwstraat in Hengelo. De bewoner bevond zich op de bovenverdieping toen hij merkte dat er rook in de woning stond. Hij heeft zelf de brand gemeld, waarna de meldkamer hem telefonisch instructies heeft gegeven wat te doen en hem naar een veilige plek heeft gedirigeerd. De brandweercentralist heeft contact met de bewoner gehouden totdat de brandweer ter plaatse was. Een persfotograaf die al ter plaatse was heeft de bewoner op een veilige plaats weten te houden en de brandweer bij aankomst aanwijzingen gegeven waar de bewoner zich bevond. De brandweer heeft de bewoner met behulp van een ladder van de eerste verdieping bevrijd. De brand was snel onder controle. Wel is er veel rookschade in het hele huis. Oorzaak van de brand was een frituurpan op het vuur. De bewoner is door ambulancepersoneel gecontroleerd en hoefde niet mee naar het ziekenhuis. Door een adequaat optreden van de meldkamer, de brandweer en de fotograaf is de bewoner veilig uit de woning gekomen.

Wij gebruiken cookies