Landelijke meldkamer

Paniek klinkt door aan de andere kant van de lijn. “Ik zie rook! Er komt rook onder de motorkap vandaan. Dit gaat niet goed. Dit gaat helemaal niet goed! U moet me helpen!” De vrouw begint te huilen. Het is nu zaak om de kalmte te bewaren en haar rustig te maken. Je hebt de melding ‘ongeval met beknelling’ uitgegeven en de hulpdiensten zijn onderweg. Tot zij arriveren ben jij het aanspreekpunt. “Mevrouw…”

De meldkamer is de plek waar alles begint en waar alles samenkomt. Hier komt de hulpvraag van mensen in nood binnen. De centralist luistert, vraagt, verbindt en zet de hulpvraag om in acties. In daadkrachtig optreden door de hulpdiensten: brandweer, politie en ambulance.

 

Een Landelijke Meldkamer Organisatie

Wanneer er een beroep op ons wordt gedaan, komt de melding binnen in een van de meldkamers. Om de kwaliteit en continuïteit te kunnen blijven bieden, gaan we over naar een Landelijke Meldkamer Organisatie met tien meldkamers. Daarin schakelen de centralisten in de verschillende meldkamers met elkaar, spreken dezelfde taal en hanteren dezelfde protocollen en processen. De centralist is het eerste aanspreekpunt en helpt zijn collega’s in het veld op weg. 

Meldkamer_mailZH1A2188.JPG

Contact

Wil je meer weten over dit project of heb je een opmerking?

Stuur ons dan een e-mail.

Wij gebruiken cookies