Functioneel Beheerder

Vacaturenummer 2018-59

De Meldkamer Oost Nederland (MON) is de gemeenschappelijke meldkamer voor de Veiligheidsregio‘s IJsselland en Noord- en Oost-Gelderland. Binnen de MON wordt er samengewerkt door politie, brandweer en ambulancediensten.

De MON is dé schakel tussen hulpverlening en bevolking. Het is het fysieke meld-, regel- en coördinatiecentrum waar alle meldingen voor de hulpdiensten binnenkomen. De MON is uiteraard 24 uur per dag en 7 dagen per week in bedrijf en is gevestigd in Apeldoorn. De MON heeft vier hoofdtaken; het aannemen van de binnenkomende hulpvragen, het inzetten en aansturen van de hulpverleners, het organiseren van hulpverlening bij grotere incidenten, zoals rampen en crises, en ondersteuning aan de hulpverlening ‘op straat’.

De meldkamers van de vijf oostelijke Veiligheidsregio’s uit Gelderland en Overijssel zullen in het eerste kwartaal van 2022 worden samengevoegd tot één meldkamer in Apeldoorn. Voor de beheersorganisatie van de MON zoeken wij een functioneel beheerder.

Functioneel beheerder (M/V)
(Functioneel beheerder A 1,0 fte, standplaats Apeldoorn)

Het werk
In deze functie beheer je de meldkamersystemen en ondersteun je de gebruikers. De hoofdbestanddelen van de functie zijn het gebruiks- en wijzigingenbeheer (bijv. het inventariseren, prioriteren en afhandelen van informatievragen van gebruikers en het analyseren en afhandelen van storingen in applicaties), het beheer van de functionaliteiten van de systemen (waaronder het opstellen van richtlijnen, procedures over het gebruik van applicaties, signaleren en evalueren van storings- en uitvalssituaties en adviseren over oplossingen hiervoor) en het leveren van specialistische ondersteuning in projecten. Je draait daarnaast mee in de piketregeling, waarbij per toerbeurt een functioneel beheerder oproepbaar is in geval van storingen.

De functie-eisen
Om in aanmerking te komen voor deze uitdagende functie moet je in het bezit zijn van een relevant MBO diploma. Bovendien heb je ervaring met het functioneel beheer van geautomatiseerde systemen. Het is een pre als je daarnaast ook een aantal vakgerichte modules hebt gevolgd. Je bent daarnaast klantgericht en zelfstandig, een echte troubleshooter en een teamwerker. Uiteraard heb je affiniteit met de hulpdiensten. Het ondergaan van een uitgebreide screening (betrouwbaarheids- en geschiktheidsonderzoek) is een voorwaarde voor aanstelling.

Ons aanbod
We bieden een interessante en uitdagende functie bij een erg belangrijke schakel in het hulpverleningsproces aan inwoners. Aanstelling vindt plaats in algemene dienst bij de Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland. Het betreft in eerste instantie een tijdelijke aanstelling voor de duur van één jaar. Bij gebleken geschiktheid kan de aanstelling worden omgezet naar een vast dienstverband. Een voorwaarde voor aanstelling is het verkrijgen van een verklaring van geen bezwaar na een betrouwbaar- en geschiktheidsonderzoek (screening).

Afhankelijk van opleiding en ervaring bieden wij een salaris van maximaal schaal 7 € 2986,- bruto per maand aan op basis van een fulltime dienstverband (36 uur). Daarnaast kennen wij een Individueel Keuze Budget ter hoogte van 17,45% van het bruto salaris.

Ben je momenteel werkzaam bij een Veiligheidsregio, Politieorganisatie of Ambulancedienst dan zijn er ook mogelijkheden om vanuit je huidige werkgever gedetacheerd te worden bij de Meldkamer Oost Nederland.

Nadere informatie
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met:
Sergio Els, hoofd IV & ICT beheer, telefoon 06-23818053

Sollicitatie
Jouw sollicitatiebrief en curriculum vitae kun je tot uiterlijk 9 november 2018 richten aan de Meldkamer Oost-Nederland, per e-mail aan sollicitaties@vnog.nl. De sollicitatiegesprekken zijn gepland op woensdag 14 november 2018.

Deze vacature is gelijktijdig uitgezet bij de vijf organisaties die deelnemen in de MON en bij de overige meldkamers in Oost-Nederland. Deze vacature is ook eerder al gepubliceerd, helaas is het niet gelukt om de vacature te vervullen.

Wij gebruiken cookies