HR medewerker

Ben je op zoek naar een afwisselende en uitdagende baan?
Wij zoeken een enthousiaste HR medewerker die ons team komt versterken!

Bij wie kom je te werken?

Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant is een samenwerkingsverband tussen de 24 gemeenten en de hulpdiensten. Om de veiligheid in de regio Midden- en West-Brabant te vergroten en beter voorbereid te zijn op rampen en crises, bundelen de 24 gemeenten, de GHOR (Geneeskundige Hulpverleningsorganisatie in de Regio), de brandweer en de politie de krachten. Dit houdt in dat in de Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant, deze verschillende diensten en besturen intensief samenwerken op het gebied van crisisbeheersing, rampenbestrijding, brandweerzorg, geneeskundige hulpverlening bij ongevallen en rampen, bevolkingszorg en handhaving van openbare orde en veiligheid.

P&O ondersteunt de afdelingen uit het primaire proces. De servicedesk P&O maakt deel uit van het team P&O welke bestaat uit: 3 collega medewerkers Servicedesk P&O, 6 P&O adviseurs en 1 afdelingshoofd. De salarisadministratie is uitbesteed aan een externe partij maar een interim salarisadministrateur versterkt momenteel ons team. 

Wat ga je doen?

Elke dag is anders als je werkt in het team Servicedesk P&O. De ene dag beantwoord je allerlei vragen van lijnmanagers en medewerkers, die per telefoon óf mail binnenkomen maar soms staan collega’s ook aan je bureau. De vragen kunnen gaan over de salarisstrook, het verzuim, verlof, werving & selectie, maar eigenlijk over alles wat je kunt verzinnen dat te maken heeft met de in- door- en uitstroom van personeel binnen een organisatie. De andere dag lever je een bijdrage in het project E HRM, voer je eenvoudige taken uit op het gebied van functioneel beheer van onze systemen en ben je bezig om samen met collega’s de administratieve P&O processen te verbeteren. Het kan ook zijn dat je de hele dag druk bent met het verwerken van mutaties in het personeelsregistratie systeem en het opstellen van correspondentie. Je werkt voornamelijk in Breda maar soms ben je ook op locatie in de regio om af te stemmen met je collega’s over allerlei zaken gericht op verwerking in de personeelsadministratie.

Wij vragen wij

  • Een afgeronde MBO+ opleiding richting HRM;
  • 2 tot 3 jaar ervaring in een soortgelijke functie;
  • Ervaring met verbeteren van HR processen;
  • Ervaring met gedigitaliseerde HR-processen met een personeelsinformatiesysteem (ervaring met ADP Workforce en Connexys is een pré);
  • Ervaring met de gemeentelijke rechtspositie CAR-UWO is een pré.

Samenwerken is jou op het lijf geschreven. Je weet zaken bespreekbaar te maken en je voelt je niet alleen verantwoordelijk voor je eigen werk maar ook voor dat van het team. Je bent resultaatgericht en klantgericht en denkt mee over oplossingen en voert deze ook uit. Wanneer jij het probleem of de vraag niet direct kunt oplossen of beantwoorden, zet je de vraag door naar een specialist en puzzel je samen verder aan de beste oplossing. Je vindt het een uitdaging om elke dag weer de administratie op orde te houden en te verbeteren. Je neemt initiatief.

Je voelt je thuis in een allround functie; je ondersteunt een adviseur P&O in een account, je hebt twee thema’s waar je ‘expert’ in bent samen met een collega medewerker SD (W&S en functioneel leeftijdsontslag) en je levert ook een belangrijke bijdrage in het project E HRM. In deze organisatie is het van belang om te genieten van kleine successen en door te zetten. In de organisatie is nog veel werk te verzetten om mensen enthousiast te maken voor het digitaal werken en daarmee de implementatie van E HRM. Van jou wordt daarin een belangrijke bijdrage verwacht.
Je hebt een servicegerichte houding maar zorgt er samen met je team ook voor dat de dienstverlening ook een bepaalde mate van standaardisatie en professionaliteit in zich heeft. Het is van belang dat je hier een goede balans in weet te vinden en dus goed kunt afstemmen met de adviseur en klant en je kunt inleven in anderen. Je bent communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk. Tot slot ben je stressbestendig. We kennen hectische perioden waarin er veel zaken tegelijkertijd spelen. 

Wij bieden wij

  • Een tijdelijke aanstelling voor de periode van 1 jaar, met mogelijkheid tot vaste aanstelling;
  • Een bruto salaris tussen de € 2.335,- en € 3.376,- bruto per maand (schaal 8 CAR UWO);
  • Een Individueel Keuze Budget van 17,05% van het bruto jaarsalaris dat je kunt laten uitbetalen of  inzetten voor flexibele arbeidsvoorwaarden zoals extra pensioen, een onbelaste kilometervergoeding  woon/werkverkeer, vergoeding studiekosten, aanschaf fiets of extra vakantie uren;
  • Een goede pensioenregeling en deelname aan een collectieve ziektekostenverzekering;
  • 144 vakantie uren per jaar.

Je bent vooral aan het werk in Breda, locatie Doornboslaan. In voorkomende gevallen worden echter ook werkzaamheden elders in de regio verricht. De VR MWB kent geen reiskostenvergoeding woon/werkverkeer, wel een vergoeding zakelijke dienstreizen in voorkomende gevallen.

Deze vacature wordt gelijktijdig zowel intern als extern opengesteld. Bij gelijke geschiktheid gaat de interne kandidaat voor.

Solliciteren?

Enthousiast geworden en herken jij jezelf in de bovenstaande omschrijving? Wij ontvangen graag jouw reactie met een actueel cv en een pakkende, korte motivatiebrief waarin je aangeeft waarom dit jouw baan is en wat je ons kunt bieden in deze functie. Je kunt uiterlijk reageren tot 27 mei a.s. De eerste ronde selectiegesprekken zijn ingepland op 4 juni in de ochtend. De tweede ronde selectiegesprekken vinden plaats op 5 juni in de ochtend.

Solliciteren kan via de website van Veiligheidsregio- Midden en West-Brabant https://www.vrmwb.nl/Vacatures


Voor inhoudelijke informatie over deze functie kan je contact opnemen met Louise Ramaker afdelingshoofd P&O, tel. 06 1284 22 67.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant
Doornboslaan 225
4816 CZ Breda
088 22 50 000

Delen