Calamiteitencoördinator

Ben jij verbindend, communicatief vaardig en stressbestendig? Ga je graag nieuwe uitdagingen aan, heb je een goed aanpassingsvermogen en denk je in oplossingen in plaats van problemen? Bouw je graag met je collega’s en leidinggevende aan de invulling van je nieuwe functie? En vind je het daarnaast een uitdaging om een crisis in de juiste banen te leiden? 

Dan is de functie van calamiteitencoördinator bij de Meldkamer Limburg iets voor jou!

Meldkamer Limburg (MKL) begeleidt en coördineert (spoed)eisende hulpverlening (112 meldingen) voor de Veiligheidsregio’s Limburg-Noord en Limburg-Zuid. Op dit moment zit de meldkamer in een doorontwikkelingsproces. De calamiteitencoördinator heeft een belangrijke rol in deze doorontwikkeling. Je werkt als calamiteitencoördinator in een 3-ploegendienst.

Kerntaken van de Calamiteitencoördinator:

  • Beoordeelt en analyseert de situatie bij calamiteiten, geeft leiding aan de interne opschaling, stelt prioriteiten in de te ondernemen acties en adviseert daarover, coördineert  de processen en werkzaamheden en zorgt voor afstemming mb.t. communicatie en informatie binnen het meldkamerdomein (conform de GRIP procedure);
  • Stemt af en uniformeert de processen en werkzaamheden binnen de MKL en optimaliseert de multidisciplinaire samenwerking;
  • Signaleert operationele knelpunten en adviseert daarover;
  • Voert taken uit op gebied van Multi Operationele Voorbereiding (MOV), Multi Opleiden Trainen & Oefenen (MOTO), Informatie Management (IM) en Evalueren;
  • Participeert in multidisciplinaire oefeningen.

Wat wij vragen:

  • aantoonbaar HBO werk- en denkniveau;
  • affiniteit en kennis van het veiligheidsdomein;
  • lef en pioniersmentaliteit;
  • bezit van het diploma calamiteitencoördinator (IFV-diploma) is een pré
  • kennis van het werkveld en aantoonbare ervaring als calamiteitencoördinator.

Wat wij bieden:
Een boeiende, innovatieve, uitdagende en dynamische werkomgeving. Een verantwoordelijke en gevarieerde functie waarbij je intensief samenwerkt met politie, brandweer en ambulancezorg. De functie is tevens in ontwikkeling, wat om lef en pionieren vraagt.

De functie van calamiteitencoördinator is een structurele functie. Invulling van de functie betreft in eerste instantie op basis van tijdelijkheid voor de duur van één jaar. Bij gebleken geschiktheid hoort een vaste aanstelling tot de mogelijkheden.

Salariëring is voorlopig vastgesteld op salarisschaal 9 van de CAR/UWO, max € 3.805,- bruto per maand gebaseerd op een fulltime aanstelling (norm 1 januari 2018), aangevuld met een vrij besteedbaar persoonlijk budget van ruim 17% van je bruto jaarsalaris. De definitieve beschrijving en waardering van de functie Calamiteitencoördinator dient nog plaats te vinden. Aangezien je wisselende diensten draait, ontvang je ook een onregelmatigheidstoeslag. De standplaats is Maastricht.

Interesse?
Ben jij die Calamiteitencoördinator waar wij naar zoeken? Kijk op www.vrln.nl/vacatures. Klik dan op de knop "solliciteer direct" en upload je motivatie en CV uiterlijk 10 juni 2019.

Vragen?
Wil je meer weten over deze functie, neem dan contact op met Remy Biesmans, Calamiteitencoördinator Meldkamer Limburg op telefoonnummer (06) 50879853. De eerste gespreksronde vindt plaats in week 25. Een (ontwikkel)assessment behoort tot de mogelijkheden.

Deze vacature wordt gelijktijdig in- en extern opengesteld. Bij gelijk gebleken geschiktheid krijgen interne kandidaten de voorkeur.

Meer informatie over de wervingsprocedure kun je inwinnen via personeelenorganisatie@vrln.nl

 Acquisitie door derden wordt niet op prijs gesteld!

Delen