Adviseur Bedrijfsvoering & Kwaliteit

Brandweer Kennemerland bestaat uit de sectoren Incidentenbestrijding (IB) en Risicobeheersing (RB). Er is een gezamenlijke staf die de brandweer ondersteunt op het gebied van bedrijfsvoering, kwaliteit, de secretarisfunctie, programmamanagers en enkele beleidstaken. Deze staf voert daarnaast ook werkzaamheden uit ten behoeve van de sector IB op het gebied van ondersteuning, advies en inhoudelijk beleid.

Door samenvoeging van twee functies en het aanstaande vertrek van een adviseur is de nieuwe functie adviseur bedrijfsvoering & kwaliteit ontstaan. Deze medewerker adviseert leidinggevenden brandweer inclusief de MT’s op het gebied van bedrijfsvoering en kwaliteit en ziet toe op de uitvoering van een adequate bedrijfsvoering.

Wil jij hierbij ook een rol spelen? Lees dan snel verder of jij je herkent in de rol van:

Adviseur Bedrijfsvoering & Kwaliteit

Een energieke en enthousiaste collega die zich inzet voor kwaliteit en een toekomstbestendige bedrijfsvoering van de Brandweer Kennemerland.

Belangrijkste werkzaamheden:

  • Je volgt, signaleert en analyseert ontwikkelingen en adviseert op strategisch niveau;
  • Je ziet toe op een adequate bedrijfsvoering en intervenieert zo nodig bij beleidsvorming;
  • Je fungeert als aanspreekpunt en ‘sparringspartner’ voor leidinggevenden;
  • Je adviseert, informeert en ondersteunt bij het verbeteren van bedrijfsvoering en kwaliteit;
  • Je richt de P&C cyclus in, ziet toe op en draagt bij aan de totstandkoming van managerial, ambtelijke en bestuurlijke producten;
  • Je initieert, organiseert, bewaakt en borgt bedrijfsvoerings- en kwaliteitscyclussen;
  • Je fungeert als linking-pin naar andere VRK onderdelen;
  • Je monitort de beleidsontwikkeling binnen het FB en fungeert als spil, aanjager en coördinerend adviseur bij de implementatie daarvan;
  • Je benoemt (mogelijke) onrechtmatigheden, discrepanties, belemmeringen en stagnaties;
  • Je adviseert en ondersteunt bij het bevorderen van de concrete procesgang;
  • Je analyseert, verzamelt, verwerkt, beheert en verstrekt gegevens;
  • Je initieert, organiseert, neemt deel aan en laat audits uitvoeren. Monitort en bewaakt de uitvoering van de verbetercycli;
  • Je monitort en rapporteert over realisatie van benoemde doelstellingen en resultaten;
  • Je participeert in, adviseert over en treedt op als opdrachtgever bij totstandkoming van projecten;

Wij vragen:

  • Je beschikt over aantoonbaar WO/HBO+ werk- en denkniveau.
  • Je hebt ruime relevante werkervaring (>3 jaar) op het gebied van bedrijfsvoering en kwaliteit.
  • Afgeronde relevante opleiding.
  • Kennis van en ervaring met het opzetten van een kwaliteitsmanagementsysteem, het beschrijven en verbeteren van processen en (laten) uitvoeren van kwaliteitsaudits.
  • Competenties: adviseren, mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden, kwaliteitsgerichtheid, flexibel gedrag, samenwerken, probleemanalyse, organisatievermogen, initiatiefrijk, resultaatgerichtheid, omgevingsbewust.
  • Het vervullen van een functie in de regionale crisisorganisatie, bij voorkeur binnen de rode kolom, wordt op termijn verwacht. Zie hiervoor de informatie op www.werkenbijdevrk.nl/informatie, wij stimuleren dit van harte!

Wat bieden wij:

  • Salaris schaal 11 maximaal € 4.859,- obv 36 uur per week, inschaling is obv werkervaring.
  • Daarnaast is er een IKB (Individueel Keuze Budget) ten hoogte van 17,05% van het bruto jaarsalaris. Je beheert dit budget zelf en je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om dit (of een deel hiervan) te laten uitbetalen of er vakantie uren van te kopen.
  • Werkplezier en een organisatie die nog volop in ontwikkeling en lerend is.
  • Onze kernwaarden zijn betrouwbaar (integer), professioneel, collegiaal en klantgericht.

Solliciteren?

Enthousiast geworden en herken jij jezelf in de bovenstaande omschrijving? Wij ontvangen graag jouw reactie met een actueel cv en motivatiebrief waarin je aangeeft wat jouw focus is en wat jou inspireert in deze functie. Je kunt uiterlijk reageren tot en met 26 mei. Sollicitaties ontvangen wij via www.werkenbijdevrk.nl

Een competentieprofiel- analyse kan onderdeel uitmaken van het selectietraject. De gesprekken voor deze functie staan gepland in week 22.

De Brandweer Kennemerland wil een diverse en inclusieve organisatie zijn. Een organisatie die ruimte biedt aan iedereen en die de kracht van de diversiteit van medewerkers volop wil benutten. Vacatures staan open voor iedereen, tenzij uitdrukkelijk anders staat vermeld.

Voor inhoudelijke informatie over deze vacature kan je contact opnemen met Jur van Lieshout, hoofd staf IB/brandweerkundige, bereikbaar via 06-10506724.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.

Delen