Senior Inkoopadviseur

Binnen de Directie Bedrijfsvoering, afdeling Facilitaire Dienst zijn wij per direct op zoek naar een:

Senior inkoopadviseur
Vacaturenummer 2019-05-018

Wie zoeken wij?
Ben jij een ervaren inkoper en ben je toe aan een volgende stap in je loopbaan? Vind je het leuk om inkopers en contractmanagers inhoudelijk aan te sturen? Denk jij graag in termen van oplossingen en mogelijkheden? Vind je het een uitdaging om een bijdrage te leveren aan de professionalisering van de inkoopfunctie en de doorontwikkeling van de afdeling? Dan is de VRH op zoek naar jou!

Wat wordt jouw plek in de organisatie?
Inkoop en contractmanagement valt onder de afdeling Facilitaire Dienst, Directie Bedrijfsvoering.
De Senior inkoopadviseur legt verantwoording af aan het Afdelingshoofd Facilitaire Dienst.

Wat ga je doen?
De functie bestaat voor 70% uit inhoudelijk, operationele taken en voor 30% uit leidinggevende taken.

Beleid en realisatie

  • Je bepaalt het strategisch inkoopbeleid en stelt dit bij afhankelijk van vakinhoudelijke en organisatie ontwikkelingen;
  • Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van het MVI beleid;
  • Je treedt op als strategisch inkoopadviseur voor management en directie;
  • Je toetst de adviezen van medewerkers aan het beleid;
  • Je begeleidt en neemt deel aan complexe inkooptrajecten;
  • Je initieert en neemt actief deel aan landelijke en (inter)regionale samenwerkingsverbanden en netwerken en draagt de VRH belangen uit.

Operationeel leidinggeven

  • Je bent verantwoordelijk voor de functionele, inhoudelijke aansturing van inkoop en contractmanagement;
  • Je treedt op als eerste aanspreekpunt op het vakgebied;
  • Je bent verantwoordelijk voor de planning, prioritering, verdeling, voortgang en kwaliteit van de werkzaamheden binnen het vakgebied;
  • Je adviseert het afdelingshoofd FD over (personele en organisatorische) aangelegenheden;
  • Je levert een bijdrage aan de managementrapportage.

Wat verwachten wij van jou?

  • Je hebt een afgeronde HBO opleiding, studierichting bedrijfskunde of vergelijkbaar;
  • Je hebt een NEVI 2 opleiding of vergelijkbaar afgerond;
  • Je hebt aantoonbaar meerdere jaren ervaring op het vakgebied;
  • Je hebt aantoonbare kennis van en ervaring in Maatschappelijk Verantwoord Inkopen;
  • Je hebt ervaring met de functionele aansturing van medewerkers;
  • Je beschikt over sterke adviesvaardigheden; je bent gewend op directie- en managementniveau te adviseren en acteren.

Jouw persoonlijke kenmerken 

  • Omgevingsbewustzijn
  • Gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen
  • Onderhandelings- en adviesvaardigheid
  • Initiatiefrijk en creatief
  • Tactvol en integer
  • Organisatiesensitiviteit
  • Strategisch inzicht en analytisch vermogen
  • Overtuigingskracht
  • Pro-actief en flexibel
  • Coachende vaardigheden

Wat bieden wij?
Afhankelijk van leeftijd, opleiding en ervaring bedraagt het salaris maximaal € 5520,00 bruto per maand (schaal 12) bij een werkweek van 36 uur. De VRH biedt een tijdelijke aanstelling voor de duur van 1 jaar. Bij voldoende en volledig functioneren kan de tijdelijke aanstelling worden opgevolgd door een vaste aanstelling.

Interesse in de functie?
Stuur dan uiterlijk 5 juni 2019 je sollicitatie, onder vermelding van het vacaturenummer 2019-05-018, naar werving-selectie@vrh.nl. We verwachten in één pakket een cv en motivatiebrief.

De selectieprocedure bestaat –naast een briefselectie– uit gesprekken met een selectie- en adviescommissie. Daarnaast kunnen ook een assessment en/of casusbespreking onderdeel uitmaken van de procedure.

Deze vacature is tegelijkertijd zowel intern als extern geplaatst. Interne medewerkers krijgen bij gebleken geschiktheid echter voorrang in de procedure.

Vragen over de functie-inhoud?
Neem contact op met Rob Barendse, Afdelingshoofd Facilitaire Dienst, telefoonnummer: 06-46714179.

Vragen over de procedure?
Neem contact op met Yvonne van den Berg, HRM Adviseur, telefoonnummer: 06-15961977.

 

Den Haag-Loosduinen
Dedemsvaartweg 1
2545 AP Den Haag
088-8868000

Delen