Teamleider Materieel & Piket

Het Instituut Fysieke Veiligheid (IFV) draagt bij aan een veilige samenleving door het versterken van de veiligheidsregio’s en hun partners bij het professionaliseren van hun taken. Wij ontwikkelen en delen relevante kennis, wij hebben expertise voor het verwerven en beheren van gemeenschappelijk materieel en wij adviseren de betrokken besturen. Ons motto hierbij is: signaleren en verbinden.

Het Facilitair Dienstencentrum (FDC), ondersteunt de brandweer, politie, GHOR en veiligheidsregio’s bij het voorbereiden op en het bestrijden van grootschalige incidenten, rampen en crises. De kernactiviteiten richten zich op het verwerven en beschikbaar stellen van materieel en uitrusting ten behoeve van opgeschaald optreden van hulpverleningsdiensten. Daarnaast richt het FDC zich op de kwaliteit en standaardisatie van het rampenbestrijdingsmaterieel dat hiervoor wordt ingezet. Dit gebeurt in nauwe afstemming met het veld.  

Voor de afdeling Beheer en logistiek zijn wij op zoek naar een teamleider Materieel & Piket, voor 40 uur per week. De standplaats is Zoetermeer. 

De functie

De afdeling Beheer en logistiek van het FDC is belast met beheer, in- en extern onderhoud, reparatie, beproeving en distributie van materieel, materiaal en uitrustingen ten behoeve van de rampenbestrijding. Het betreft materieel dat eigendom is van het IFV en van derde partijen binnen het werkterrein van de rampenbestrijding.

Het team Materieel & Piket van de afdeling Beheer en logistiek is verantwoordelijk voor opslag, distributie en beheer van rampenbestrijdingsmaterieel en materiaal, en bijzondere middelen voor o.a. de Brandweer, GHOR, USAR, Politie, BZK, VWS, ProRail etc. Om onze diensten 24/7 te ondersteunen, beschikken wij over een compleet ingericht piketteam.

De teamleider Materieel & Piket heeft de dagelijkse verantwoordelijkheid voor de uitvoering van de taken van het team. De teamleider legt verantwoording af aan het hoofd Beheer en logistiek.

Het team Materieel & Piket bestaat uit 11 medewerkers. Als teamleider geef je leiding aan diverse beheerders van productgroepen, een beheerder wagenpark, een planner en medewerkers technische dienst en distributie. 

Kernactiviteiten 

  • Je geeft leiding aan het team en ziet toe op de uitvoering en handhaving van  regels, richtlijnen en procedures.
  • Je bent operationeel verantwoordelijk voor de technische dienst en de werkplaats/magazijn.
  • Je zorgt ervoor dat juiste kennis en kunde in het team aanwezig is en zorgt dat medewerkers in bezit zijn van de benodigde opleidingen en certificaten.
  • Je begeleidt en coacht de ontwikkeling van de medewerkers van het team.
  • Je draagt mede zorg voor de uitvoering van het technisch gebouwbeheer en de beveiliging van pand, terrein en (transport)middelen.
  • Je geeft leiding aan de distributie van goederen en middelen vanuit de locatie, zowel nationaal als internationaal.
  • Je plant en prioriteert de voortgang en afstemming van de werkzaamheden en de kwaliteit van de dienstverlening van het team.
  • Je adviseert over werkplaatsbeheer en –inrichting of maakt en implementeert zelf voorstellen.
  • Je levert een bijdrage aan het opstellen van adviezen en beleidsvoorstellen met betrekking tot magazijnbeheer en-inrichting, de in- en externe handling, opslagorganisatie en –condities en de materieelverzorging.
  • Je voert analyses uit m.b.t. regelingen en procedures in het veld en stelt rapportages en cijfermatige overzichten op, je doet voorstellen voor aanpassing van regelingen en procedures.
  • Je levert een bijdrage aan het opstellen van het jaarplan en aan de bedrijfsvoering van de afdeling Beheer en logistiek.
  • Je draagt zorg voor de actualiteit van Arbo- en milieutaken en vergunningen.
  • Je treedt op als coördinator van de piketorganisatie.
  • Je hebt contact met alle partijen die betrokken zijn bij het beheer (i.c. veiligheidsregio’s), over aspecten van uitvoering van beheer en distributie.

Functie-eisen

  • Je hebt een mbo+/hbo werk- en denkniveau.
  • Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.
  • Je bezit Goede kennis van methoden van plannen en voortgangscontrole.
  • Je hebt kennis van het gehele werkgebied en de werkwijze van een afdeling Beheer en logistiek.
  • Je hebt ervaring met logistiek management en bedrijfsvoering systematiek.
  • Je hebt ervaring met procedures voor verzending van (hulp)goederen over land, zee en door de lucht.
  • Je hebt kennis van informatievoorziening en -ondersteunende automatisering.
  • Je bent in het bezit van module Brandweerchauffeur zwaar of bereid om deze te volgen.
  • De opleiding chauffeur C-E is een pré.
  • Je hebt ervaring binnen een logistieke (hulpverlening)organisatie.
  • Je hebt ervaring met leidinggeven en bewaking van processen.
  • Je hebt affiniteit met overheid/hulpverleningsdiensten.

Piket

Op deze functie is de piketregeling het IFV van toepassing. In deze functie word je aangewezen als staffunctionaris met een piketrol. Dit impliceert dat je woonachtig bent op maximaal 30 minuten reistijd van de standplaats in Zoetermeer.

Competenties

  • Resultaatgericht
  • Klantgericht
  • Ondernemend
  • Analytisch
  • Stressbestendig
  • Doortastend
  • Communicatief
  • Teamspeler
  • Incasseringsvermogen

Wat bieden wij?

Een afwisselende en veelzijdige functie binnen een stimulerende, dynamische, uitdagende en collegiale werkomgeving. De arbeidsvoorwaarden zijn conform de Rechtspositieregeling Rijksambtenaren. De functie is ingeschaald in schaal 10 (minimaal € 2554,64 en maximaal € 4.106,12 bruto per maand bij een 36-urige werkweek, aangevuld met een piketvergoeding). Het betreft een functie voor 40 uur (36 uur + 4 plusuren).

Het gaat in de eerste instantie om een tijdelijke functie voor de duur van een jaar, met de mogelijkheid tot verlenging.

Interesse?

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Peter Ruijs, afdelingshoofd Beheer & Logistiek, telefoon 079 330 47 12. Heb je belangstelling voor de functie en pas je binnen het geschetste profiel? Stuur dan je sollicitatiebrief met curriculum vitae uiterlijk 25 februari 2018 naar solliciteren@ifv.nl, onder vermelding van teamleider Materieel & Piket en het vacaturenummer 180211.

De sollicitatiegesprekken vinden plaats op 8 maart 2018.

 

Deze vacature wordt gelijktijdig intern en extern geplaatst.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

IFV
Zilverstraat 91
2718 RP Zoetermeer
Wij gebruiken cookies