(Juridisch) medewerker Striping en Huisstijl

Het Instituut Fysieke Veiligheid (IFV) draagt bij aan een veilige samenleving door het versterken van de veiligheidsregio’s en hun partners bij het professionaliseren van hun taken. Wij ontwikkelen en delen relevante kennis, wij hebben expertise voor het verwerven en beheren van gemeenschappelijk materieel en wij adviseren de betrokken besturen. Ons motto hierbij is: signaleren en verbinden.

Het Facilitair Dienstencentrum (FDC), ondersteunt de brandweer, politie, GHOR en veiligheidsregio’s bij het voorbereiden op en het bestrijden van grootschalige incidenten, rampen en crises. De kernactiviteiten richten zich op het verwerven en beschikbaar stellen van materieel en uitrusting ten behoeve van opgeschaald optreden van hulpverleningsdiensten. Daarnaast richt het FDC zich op de kwaliteit en standaardisatie van het rampenbestrijdingsmaterieel dat hiervoor wordt ingezet. Dit gebeurt in nauwe afstemming met het veld.

Het team Striping en Huisstijl is onderdeel van het FDC en bestaat op dit moment uit twee specialisten en een administratief ondersteuner. Het team beheert de officiële montagehandboeken, de website striping.nl en de brandweerhuisstijl. Ook maakt en beheert het team de montagetekeningen en ondersteunt het de door de minister aangewezen diensten met betrekking tot de huisstijlen. De afdeling heeft een belangrijke taak in het tegengaan en voorkomen van misbruik door derden en het borgen van auteurs- en eigendomsrechten van de Nederlandse Staat met betrekking tot de openbare orde en veiligheid (OOV)-striping en -huisstijlen. Het IFV is eigenaar van alle onderdelen van de brandweerhuisstijl.

Het Ministerie van Justitie en Veiligheid heeft enkele wettelijke taken op het gebied van de huisstijlen en de striping van voorrangsvoertuigen voor diensten voor openbare orde en veiligheid gemandateerd aan het IFV.

Voor het team Striping en Huisstijl zijn wij op zoek naar een (juridisch) medewerker voor 30 uur per week. De standplaats is Zoetermeer.

De functie

Je bent medeverantwoordelijk voor onder meer het handhaven van wetgeving en verordeningen in het kader van auteursrecht en civielrecht met betrekking op de eigendommen van de Nederlandse Staat en het IFV en daardoor de uitstraling van de OOV-diensten. Je bent op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van wet- en regelgeving en zorgt voor een goede dienstverlening op het gebied van toezicht en handhaving en het uitvoeren van handhavingsonderzoek. Je vormt handhavingsdossiers, stelt (handhavings)brieven op en begeleidt het traject tot aan een eventuele rechtszaak. Je vertegenwoordigt de Staat dan wel het IFV bij zittingen bij de rechtbank waarbij je de Landsadvocaat ondersteunt.

De diversiteit maakt de functie uitdagend en afwisselend, en vraagt ook een brede kennis en ervaring op het vakgebied civielrechtelijke handhaving en kennis van de OOV-diensten. Je hebt dan ook op beide aspecten aantoonbaar de nodige ervaring opgebouwd. Daarbij dien je om te kunnen gaan met een hoge werkdruk en een flinke werkvoorraad. Je staat stevig in je schoenen, kunt omgaan met conflicterende belangen en je weet waar je het over hebt. Daarbij ben je flexibel en bereid om de handen uit de mouwen te steken.

Kernactiviteiten

  • Je bent helder in je mondelinge en schriftelijke communicatie met de betrokken partijen.
  • Je doet onderzoek naar mogelijke schending naar aanleiding van een melding en het zorgvuldig opbouwen van het dossier.
  • Je blijft zelfstandig op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van wet- en regelgeving met betrekking tot auteurswetgeving en intellectueel eigendom
  • Je zorgt voor een goede dienstverlening op het gebied van toezicht en handhaving en het uitvoeren van handhavingsonderzoek.
  • Je vormt handhavingsdossiers, stelt handhavingsbrieven op en begeleid het traject tot aan een eventuele rechtszaak.
  • Je voert de juridische kant van een zeker beleid uit en doet suggesties voor veranderingen in of vernieuwing van dit beleid.

Functie-eisen

  • Je beschikt over een werk- en denkniveau op hbo-niveau.
  • Je hebt een afgeronde opleiding op mbo-4- of hbo-niveau. Een juridische richting is een pre.
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring op het vakgebied van handhaving en wet- en regelgeving.
  • Je hebt een dienstverlenende instelling, waarbij je je bewust bent van politiek-bestuurlijke sensitiviteit.
  • Je beschikt over uitstekende schriftelijke en mondelinge vaardigheden.
  • Je bent probleemoplossend en hebt een sterk inlevingsvermogen.
  • Je werkt secuur en gestructureerd.
  • Je bent productief omdat je vaak veel werk voorgeschoteld krijgt dat op redelijk korte termijn af moet zijn.
  • Je hebt een goed analytisch vermogen.
  • Je bent na een gedegen inwerktraject in staat het volledige proces zelfstandig uit te oefenen.
  • Je hebt ervaring met Microsoft.

Competenties

  • Klantgericht
  • Stressbestendig
  • Gedisciplineerd
  • Let op de details
  • Accuraat

Wat bieden wij?

Een uitdagende functie binnen een stimulerende en collegiale werkomgeving. De arbeidsvoorwaarden zijn conform de Rechtspositieregeling Rijksambtenaren (BBRA). Afhankelijk van je achtergrond en ervaring word je ingeschaald in schaal 8 (minimaal € 2.431,01 en maximaal € 3.286,18 bruto per maand bij een 36-urige werkweek).

Het gaat om een tijdelijke aanstelling voor de periode van één jaar met de mogelijkheid tot verlenging.

Interesse?

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Patrick Nijman, telefoon 079 3304656.

Heb je belangstelling voor de functie en pas je binnen het geschetste profiel? Stuur dan je

sollicitatiebrief met curriculum vitae uiterlijk 28 januari 2018 naar solliciteren@ifv.nl, onder vermelding van (juridisch) medewerker Striping en Huisstijl en het vacaturenummer 180102.

De sollicitatiegesprekken vinden plaats op 7 februari 2018.

Deze vacature wordt gelijktijdig intern en extern opengesteld.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

IFV
Zilverstraat 91
2718 RP Zoetermeer
Wij gebruiken cookies