Chef Autowerkplaats

Ben je maatschappelijk betrokken, flexibel, betrouwbaar en voel je je thuis in een organisatie waarin we respect hebben voor elkaar? Kom dan werken bij de Veiligheidsregio Haaglanden!

De 1200 medewerkers van de Veiligheidsregio Haaglanden zetten zich in voor de veiligheid van meer dan één miljoen mensen en bedrijven in de regio Haaglanden. Onze organisatie is daadkrachtig en dynamisch. We werken in een multiculturele omgeving waarin we in directe verbinding staan met gemeenten, andere hulpdiensten en burgers. Het vakmanschap van onze medewerkers stimuleren we door opleiding en training. En we bieden je volop mogelijkheden om je persoonlijk te ontwikkelen. Ben je een verbinder, resultaatgericht en hulpvaardig? Dan nodigen we je van harte uit om te solliciteren en bij te dragen aan een veilig en gezond Haaglanden.

Voor de autowerkplaats binnen de facilitaire dienst zijn we op zoek naar een:

Chef Autowerkplaats

(full time)

Heb je kennis en ervaring met het onderhoud van (grote) voertuigen? Houd je van organiseren en ben je in staat om op een mensgerichte manier leiding te geven aan het team monteurs? Ben je klantgericht en flexibel? Kun je nauwkeurig werken en heb je oog voor verbetermogelijkheden? Dan ben je misschien dé persoon die we zoeken!

Wat ga je doen?

Binnen de autowerkplaats zorgt een team van tien collega’s voor het beheer en het onderhoud van het gehele wagenpark. We hebben een omvangrijk en gevarieerd wagenpark met onder andere tankautospuiten, hulpverleningsvoertuigen, redvoertuigen, motoren en vaartuigen. In een organisatie die dag en nacht klaar staat om te helpen en waar vaak elke seconde telt, worden hoge eisen gesteld aan de betrouwbaarheid en veiligheid van het materieel.

Jij zorgt er als Chef Autowerkplaats samen met het team voor dat onze voertuigen en de bepakking in topconditie verkeren. Dit betekent dat onderhoud tijdig wordt ingepland, zorgvuldig wordt uitgevoerd en dat storingen zo snel mogelijk worden verholpen. Dit vindt plaats in nauw overleg met de gebruikers op de kazernes, waar je goede contacten mee onderhoudt. Als Chef Werkplaats geef je op een natuurlijke manier leiding aan het team monteurs met oog voor ieders kwaliteiten.

Wat is jouw plek in de organisatie?

De autowerkplaats maakt deel uit van de afdeling Facilitaire Dienst. De Facilitaire Dienst ondersteunt de organisatie op gebied van persoonlijke beschermingsmiddelen, kleding, materieel, services, huisvesting en inkoop.

Als Chef Autowerkplaats werk je binnen het team Materieel en Logistiek en je leidinggevende is het teamhoofd Materieel en Logistiek. Een ander team binnen Materieel en Logistiek houdt zich bezig met logistiek en het beheer en onderhoud van Persoonlijke beschermingsmiddelen (inclusief kleding). Voor het verplaatsen van voertuigen werk je nauw met deze collega’s samen.

Hoofdtaken

  • Je hebt de dagelijkse leiding over de autowerkplaats en stuurt de monteurs aan;
  • Je plant onderhoud, storingen en overige werkzaamheden in, dit doe je samen met de werkvoorbereider;
  • Je signaleert verbetermogelijkheden binnen en buiten de autowerkplaats;
  • Je onderhoudt contacten met gebruikers op de kazernes en bent aanspreekpunt voor onze leveranciers;
  • Je kunt het team vertegenwoordigen in projecten.

Wat verwachten wij van je?

  • Je beschikt minimaal over een MBO4-diploma in een relevante richting;
  • Je hebt relevante kennis en ervaring op gebied van technisch onderhoud én leiding geven;
  • Je bent vertrouwd met het gebruik van PC en bestel-, facturatie- en beheersystemen;
  • Je beschikt over een rijbewijs B en bij voorkeur C, BE en CE of bent bereid deze te halen;
  • Aanvullende technische opleidingen zijn een pré, bijvoorbeeld op het gebied van hydrauliek en pneumatiek of keurmeester APK 1 en/of APK 2;
  • Technische kennis van brandweermaterieel is een pré;
  • Je kunt een Verklaring Omtrent het Gedrag overleggen.

Jouw persoonlijke kenmerken:

  • Je bent klantgericht;
  • Je bent een teamspeler;
  • Je bent tactvol en integer;
  • Je bent flexibel en in staat onder druk te werken;
  • Je houdt overzicht en stelt de juiste prioriteiten;
  • Je bent omgevingsbewust.

Wat bieden wij?

Afhankelijk van leeftijd, opleiding en ervaring bedraagt het salaris maximaal € 3.968,- bruto per maand (schaal 9) bij een fulltime aanstelling van 36 uur. De aanstelling is voor de duur van één jaar in tijdelijke dienst. Na een jaar kan bij gebleken geschiktheid de aanstelling worden omgezet in een vaste aanstelling.  

Overige relevante gegevens

Afhankelijk van opleiding, kennis en ervaring bestaat de mogelijkheid om mee te draaien in het piket ‘monteur voertuigen brandweer’. Binnen dit piket is dag en nacht iemand beschikbaar om spoedeisende storingen te verhelpen of ondersteuning te bieden bij grote incidenten, conform de Regeling monteur voertuigen brandweer (MVB). Deze beschikbaarheid wordt extra beloond o.b.v. piketregeling VRH.

Interesse in de functie?

Solliciteer dan uiterlijk 25 mei 2020 met een CV en motivatiebrief.

Vrijwilligers worden ook in de gelegenheid gesteld om te reageren op deze vacature. Interne medewerkers krijgen bij gebleken geschiktheid echter voorrang in de procedure.

Vragen over de functie-inhoud?

Neem contact op met John Kardol, Teamhoofd Materieel en Logistiek, 06 539 68 304.Vragen over de procedure?

Neem contact op met Yvonne van den Berg , HR adviseur, 06 159 61 977.

Slotopmerking

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

 

Den Haag-Loosduinen
Dedemsvaartweg 1
2545 AP Den Haag
088-8868000

Delen