Brandweerkundig Centralist

De Gemeenschappelijke Meldkamer in Den Haag is volop in ontwikkeling en dat biedt veel nieuwe mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling. 24 uur per dag en 7 dagen per week zijn de centralisten van de Meldkamer Brandweer paraat om alarmeringen in ontvangst te nemen en eenheden en functionarissen te alarmeren. Samen met de centralisten van de Politie en Ambulancezorg, zorgen wij voor een zo goed mogelijke inzet van de hulpdiensten in de veiligheidsregio’s Haaglanden en Hollands Midden. Voor het mooie en belangrijke werk op de Meldkamer Brandweer hebben we jouw vakmanschap nodig!

De meldkamer Brandweer (MKB) is op zoek naar een enthousiaste
Brandweerkundig Centralist (24-36 uur)
Vacaturenummer 2019-08-036                                               

Omschrijving functie
Als centralist maak je een snelle, juiste interpretatie van alle binnenkomende hulpvragen. Je beoordeelt de aanvragen en bent verantwoordelijk voor het informeren en inzetten van de juiste eenheden. Je zorgt voor de aansturing en coördinatie van het brandweeroptreden totdat deze taak wordt overgenomen door een ter plaatse aanwezige operationeel leidinggevende.
Je werkt samen met de andere partners op de meldkamer (Politie en Ambulancedienst).
De brandweerregio’s Haaglanden en Hollands Midden zijn je verzorgingsgebied.

Plaats in de organisatie
Als centralist maak je deel uit van de Meldkamer Brandweer (MKB). De MKB is onderdeel van de afdeling Brandweerzorg van Brandweer Haaglanden.

De MKB bevindt zich in het gebouw “de Yp” aan de Katschiplaan 10 in Den Haag. De functie wordt vervuld in een volcontinu dienstrooster.

Hoofdtaken

  • Je bewaakt de alarmlijnen, neemt aanvragen tot hulp in ontvangst en beoordeelt deze
  • Je alarmeert, coördineert en begeleidt de eenheden en voert de regie over incidenten totdat de opgeroepen eenheden aanwezig zijn
  • Je verwerkt en controleert de incidentmeldingen in het openbaar meldsysteem
  • Je verricht bij grootschalige incidenten centralistwerkzaamheden in/op het RCC
  • Je verstrekt informatie aan overige hulpdiensten en derden, bijvoorbeeld over paraatheid van materieel en materiaal
  • Je informeert en/of adviseert burgers en wijst zo nodig door en in het kader van rampenbestrijding alarmeer je de bevolking
  • Je verricht administratieve werkzaamheden, waaronder het registreren van gegevens en het archiveren van stukken
  • Je neemt deel aan het programma voor het opleiden, oefenen en bijscholen van centralisten
  • Je neemt deel in het centralisten-piket

Functievereisten

  • Je beschikt over MBO werk- en denkniveau
  • Je hebt operationele opleidingen met goed gevolg afgerond
  • Je hebt ruime ervaring opgedaan binnen het vakgebied brandweer, operationele brandweerervaring is een pré.

Persoonlijke kenmerken / competenties

  • Je bent accuraat en goed in staat informatie te analyseren
  • Je klantgerichtheid blijkt onder meer uit je inlevingsvermogen, flexibiliteit en daadkracht
  • Je beschikt over een uitstekende mondelinge uitdrukkingsvaardigheid
  • Je kunt goed plannen, organiseren en coördineren
  • Je werkt zelfstandig maar verliest nooit de samenwerking uit het oog
  • Je bent in staat zelfstandig problemen op te lossen
  • Je bent in staat om je eigen optreden te evalueren en kunt op goede wijze feedback geven en ontvangen
  • Je bent stressbestendig
  • Je bent in staat om de regie te houden
  • Je beheerst voldoende de mondelinge Engelse taal

Arbeidsvoorwaarden
De VRH biedt een tijdelijke aanstelling voor de duur van 1 jaar, welke bij voldoende en volledig functioneren wordt omgezet in een vaste aanstelling. Afhankelijk van de ervaring en kennis bedraagt het salaris minimaal   € 1818,00 (schaal 6) en maximaal € 2986,00 (schaal 7) bruto per maand bij een werkweek van 36 uur. Dit is exclusief een onregelmatigheidstoeslag van € 657,00 bruto per maand. Daarnaast heb je de beschikking over 17,05% Individueel Keuze Budget welke je flexibel kan gebruiken voor bijvoorbeeld extra verlof, de aanschaf van een fiets of sportabonnement.

Selectieprocedure
Een briefselectie en sollicitatiegesprek maken deel uit van de selectieprocedure. Een assessment kán onderdeel uitmaken van de procedure. Deze vacature is gelijktijdig in en extern opengesteld. Interne medewerkers krijgen bij gebleken geschiktheid echter voorrang in de procedure.              

Sollicitatieprocedure
Interesse in de functie? Stuur dan voor 23 september 2019 je sollicitatie naar werving-selectie@vrh.nl onder vermelding van vacaturenummer 2019-08-036. We verwachten in één pakket:

  • Een CV
  • Een motivatiebrief

Vragen over de functie-inhoud?
Tot 2 september kan je contact opnemen met Bas de Leeuw, hoofd MKB, telefoonnummer: 06-19015334. Na 2 september met Erwin Verhart, teamchef MKB, telefoonnummer: 06-51221711

Vragen over de procedure?
Neem contact op met Ria Bazuin, HRM Adviseur, telefoonnummer:06-50231125.

Den Haag-Loosduinen
Dedemsvaartweg 1
2545 AP Den Haag
088-8868000

Delen