“Dick keek mij met grote starende ogen aan. Hij werd bleek en ik dacht dat hij doodging."

  • Nederland
  • 10 februari 2020

Ze kwam juist deze avond zo’n 20 minuten eerder thuis van het bridgen. Haar man Dick vroeg hoe het was gegaan, maar kwam niet goed uit zijn woorden. “Hij keek mij met grote starende ogen aan, maar zag me niet. Hij werd bleek en ik dacht dat hij doodging. “

Lia belde direct 112 toen Dick stopte met ademhalen. Ze deed de deur voor het ambulancepersoneel alvast van het slot en zette voor de zekerheid de voor- en zijdeur open. Dit was Dick zijn redding.

Toen de verpleegkundigen binnen kwamen, ging hun apparatuur direct af. In het huis werd een veel te hoge concentratie koolmonoxide gemeten. Zowel Dick als Lia belandden in het ziekenhuis met een koolmonoxidevergiftiging.

Volgens Dick ging het mis tijdens een reparatie van hun cv-ketel. Voor de zekerheid hebben ze nu koolmonoxide- en rookmelders opgehangen. “Niemand in de buurt had er een ", vertelt Lia. Nu hangen ze er wel. Om te voorkomen dat het nog een keer gebeurt.

Delen