Inkoper (36 uur per week)

Brandweer Flevoland is een dynamische organisatie, met werk dat er toe doet! Het beschermen en redden van mensen en dieren staat centraal in het werk dat we uitvoeren en de organisatie die wij zijn.

Brandweer Flevoland is onderdeel van Veiligheidsregio Flevoland. De Veiligheidsregio is een samenwerkingsverband van gemeenten, brandweer, GHOR, politie en andere hulpdiensten op het gebied van rampenbestrijding en crisisbeheersing. Het bestuur van de Veiligheidsregio wordt gevormd door de zes burgemeesters van de gemeenten Almere, Lelystad, Dronten, Noordoostpolder, Zeewolde en Urk.

Vanwege de intensieve samenwerking met Brandweer Gooi en Vechtstreek bestaat voor de beide organisaties een gezamenlijk team Facilitaire Zaken, dat verantwoordelijk is voor huisvesting en gebouwbeheer, receptie, contractbeheer, centrale inkoop en (Europese) aanbestedingen. Dit team werkt tevens met verschillende externe partijen samen. Ter versterking van dat team zijn we op zoek naar een inkoper.

Wat doet een inkoper?

Als inkoper begeleid en ondersteun je het centrale inkoopproces van de beide brandweerorganisaties. Jij bent vanuit jouw rol verantwoordelijk voor de inkoop van, tankautospuiten tot kleding en van helmen tot ICT, telefonie en schoonmaak. Jij adviseert en ondersteunt onze interne klanten en werkt in projectgroepen samen in de beide regio’s. In dit team krijg jij de kans jezelf verder te ontwikkelen tot allround inkoper. Daarnaast:

  • ondersteun je bij (Europese) aanbestedingen;
  • begeleid je zelfstandig onderhandse inkooptrajecten;
  • vertaal je de wensen en behoeften van interne klanten in concrete inkoopvraagstukken;
  • voer je contractbesprekingen met externe partijen en stel je contracten op.

Wie zoeken wij?

Je bent als inkoper een verbindende schakel in diverse inkoopprocessen, zowel intern als extern. Jij bent in staat om een relatie op te bouwen met interne en externe klanten en weet het inkoopbeleid voor het voetlicht te brengen. Je hebt al ervaring met het zelfstandig begeleiden van inkooptrajecten en neemt daar jouw omgeving in mee.

Als inkoper neem je graag je verantwoordelijkheid, je bent bestuurlijk sensitief en werkt accuraat.

Daarnaast:

  • heb je een afgeronde HBO opleiding, bijvoorbeeld in de richting Facilitair Management;
  • Nevi 1 publiek diploma is een pre, of ben je bereid deze te behalen;
  • heb je minimaal 2 jaar werkervaring in een soortgelijke functie;
  • breng je vakinhoudelijke expertise en bij voorkeur ervaring in het publiek domein mee;
  • heb je kennis en / of ervaring met (Europese) aanbestedingen.

Wat bieden wij?

De functie van inkoper is een boeiende en uitdagende functie in niet één, maar twee organisaties die volop in beweging zijn. Je wordt onderdeel van een klein enthousiast team met 3 inkopers en 2 adviseurs contractmanagement, dat via korte lijnen met elkaar samenwerkt en gedreven is om samen sterker te worden. Geen dag is hetzelfde. En je krijgt ruimte om zelf verder te groeien. Als inkoper ben je vaak bij je klant, dit betekent werken in de beide regio’s op diverse locaties.

De functie is ingeschaald in schaal 9. Daarbij hoort:

  • een maximaal bruto maandsalaris van € 4.048,- op basis van een 36-urige werkweek (fulltime);
  • 17,05 % Individueel Keuze Budget (IKB: bestaande uit 8% vakantiegeld, 6,75% eindejaarsuitkering, 1,5% levensloopbijdrage en 0,8% bovenwettelijk verlof), dat je kunt laten uitbetalen of kunt gebruiken voor extra vakantiedagen etc.;
  • diverse opleidingsmogelijkheden onder andere via Good Habbitz;
  • een tegemoetkoming in de kosten voor de zorgverzekering.

Inschaling hangt af van kennis en ervaring. Omdat Brandweer Flevoland onderdeel is van Veiligheidsregio Flevoland, is het personeel in dienst van de Veiligheidsregio.

Daarnaast biedt Veiligheidsregio Flevoland goede secundaire arbeidsvoorwaarden, denk aan een goede pensioenregeling bij ABP, flexibele werktijden enz. Aanstelling vindt allereerst plaats voor de duur van 1 jaar eventueel in de aanloopschaal, met de intentie om dit daarna om te zetten in een vast dienstverband.

Meer informatie

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Bert Koopmanschap, teamleider Facilitaire Zaken. Hij is bereikbaar via telefoonnummer: 06-55716032 of per e-mail b.koopmanschap@brandweerflevoland.nl.

Voor vragen met betrekking tot de selectieprocedure kun je contact opnemen met Pauline Schilderman, HR Adviseur via 06-22676131 of p.schilderman@brandweerflevoland.nl.

Solliciteren

Je kunt solliciteren door ons je CV en motivatie te sturen. Dat kan tot 10 juni 2021 via DEZE LINK.

Vervolgens wordt na de briefselectie een eerste gespreksronde wordt gepland via MS teams. Daarna volgt een tweede sollicitatiegesprek.

Een assessment kan onderdeel uitmaken van de procedure. Vanwege de intensieve samenwerking, zal de selectiecommissie bestaan uit collega’s van zowel Brandweer Flevoland als Brandweer Gooi en Vechtstreek.

Deze vacature is tegelijkertijd in- en extern gepubliceerd. Bij gelijke geschiktheid hebben interne kandidaten voorrang op het vervullen van de functie.

Almere Stad
Markerkant 15-13
1314 AT Almere
0900-0165

Delen