Specialist Informatiemanagement

Zie jij het belang van informatiemanagement? Weet je interne en externe gebruikers te enthousiasmeren hiermee actief aan de slag te gaan? Ben jij een echte netwerker met analytisch vermogen? Dan zijn we op zoek naar jou!

Informatiemanagement
De GHOR werkt inhoudelijk samen met de witte kolom (GGD, huisartsenposten, huisartsenkringen, ambulancedienst en de ziekenhuizen). Een goede uitwisseling van informatie is cruciaal voor het functioneren van de witte kolom en het vergroten van de veiligheid in de regio. De GHOR heeft de verantwoordelijkheid ervoor te zorgen dat informatiestromen effectief en efficient georganiseerd zijn, zodat de juiste informatie op het juiste moment op de juiste plaats beschikbaar is. De GHOR wil informatiemanagement in samenwerking met haar ketenpartners in 2018 verder vormgeven en implementeren. De Specialist Informatiemanagement heeft hierin een kartrekkers rol. Ook dient hij/zij er na implementatie voor te zorgen dat het systeem wordt voorzien van de nodige input door de verantwoordelijken vanuit de witte kolom.

De Specialist Informatiemanagement is verantwoordelijk voor:

  • Verkennen en verwerven van een positie binnen de witte kolom;
  • In goede samenwerking met de witte kolom de informatiebehoefte inzichtelijk maken en deze behoefte doorvertalen naar de juiste informatievoorziening;
  • Verzorgen van de implementatie van informatiemanagement bij de GHOR en de witte kolom;
  • Uitvoeren van data-analyses, waarbij ongestructureerde data getransformeerd wordt naar bruikbare adviezen. Op basis van deze analyses signaleren welke informatie moet worden doorgeleid naar de Informatiemanager of andere partners binnen de witte kolom;
  • Op de hoogte blijven van relevante maatschappelijke ontwikkelingen en belangrijke nieuwsberichten;
  • Ontwikkelen van plannen en procedures ten behoeve van informatiemanagement bij het optreden van de witte kolom tijdens crisis, rampen en grote incidenten;
  • Deelname aan het landelijk netwerk.

De Specialist Informatiemanagement beschikt over:

  • Een afgeronde HBO of WO opleiding, bijvoorbeeld Medische Informatiekunde;
  • Werkervaring met de witte kolom en risico- en crisisbeheersing;
  • Algemene kennis op het gebied van crisisplanvorming en informatiemanagement binnen het domein van de acute zorg
  • Goede communicatieve- en adviesvaardigheden (mondeling en schriftelijk) om zowel intern als extern op enthousiaste wijze
  • een netwerk op te bouwen;
  • Sterk analytisch vermogen;
  • Zelfverzekerdheid om de functie zelf verder vorm te geven en een netwerk op te bouwen.

Er wordt van je verwacht dat je in de toekomst een piketfunctie gaat vervullen.

Wie wij zijn
Werken bij Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost betekent werken aan veiligheid. Wij zijn er voor alle 21 gemeenten in onze regio. We voeren voor hen taken uit op het gebied van brandweerzorg, geneeskundige hulpverlening, crisisbeheersing en rampenbestrijding. We zijn daarmee een onmisbare schakel in de fysieke veiligheid van inwoners van Zuidoost-Brabant.

Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost wordt gevormd door drie sectoren: Bedrijfsvoering, Risico- en Crisisbeheersing en Incidentbestrijding. De afdeling GHOR (Geneeskundige HulpverleningsOrganisatie in de Regio) heeft binnen de sector Risico- en Crisisbeheersing als belangrijkste taak het voorkomen van rampen en de voorbereiding op de bestrijding ervan, ofwel maximale ondersteuning bieden aan de gemeenten in de regio bij het realiseren van hun verantwoordelijkheid op het gebied van de rampenbestrijding. Wil je meer weten over de belangrijke activiteiten van deze afdeling: https://www.youtube.com/watch?v=ZAiSnEV2RsE 

Wat wij bieden
Een afwisselende baan, samenwerking met enthousiaste professionals binnen een interessante en informele werkomgeving. De vrijheid om zelfstandig en pro-actief aan de slag te gaan en je ideeën uit te werken.

  • Een aanstelling bij Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost voor de duur van een jaar met uitzicht op een vaste aanstelling;
  • De functie is indicatief gewogen als Specialist A, functionele schaal 10. Het salaris bedraagt, afhankelijk van opleiding en ervaring maximaal € 4.225,- bruto per maand, in de functionele schaal 10 (norm per 1 januari 2018) bij een 36-urige werkweek. Bij aanvang van de werkzaamheden is het gebruikelijk de medewerker in te schalen in aanloopschaal 9. Bij goed functioneren is op termijn uitloopschaal 11 bereikbaar.
  • Bovenop het salaris een Individueel Keuzebudget van 17,05% van je jaarsalaris, naar eigen inzicht te besteden.
  • De mogelijkheid om je werktijden flexibel in te delen.

Wil je reageren?
Wij kijken uit naar jouw cv met begeleidende brief.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Jan Bleumer, afdelingshoofd GHOR (040-2203663). Voor informatie over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Hanneke Huijs, HR adviseur (040–2203830).

Solliciteren kan tot en met 12 september 2018 via https://www.vrbzo.nl/werken-bij-vrbzo/ . Op 21 september ontvang je bericht of je wordt uitgenodigd voor een gesprek. De gesprekken worden gehouden op 27 september 2018. Reserveer deze datum alvast in je agenda.

Een assessment kan deel uitmaken van de selectieprocedure.
Voor indiensttreding wordt er een geldige Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) gevraagd.

 

Eindhoven-centrum
Deken van Somerenstraat 2
5611 KX Eindhoven
040-2203203
Wij gebruiken cookies